Här kommer tips på ett enkelt tillbehör till grillat el varför inte en ”lazy girl lunch”.
Vi blev med air fryer för några månader sedan och jag måste erkänna att det är skönt att slippa dra igång ugnen lika ofta under sommaren (pga värmen). Vi är fem i familjen så hela middagen är klurig att laga i air fryern men vi använder den mycket till tillbehör. Fryst vitlöksbaguette, frysta croissanter, pommes, sötpotatis, klyftisar, kesobröd, kyckling osv.

Men nu till dagens recept:
Jag köper helt enkelt en aluminiumform med ”grilltomater” i mataffären, (praktiskt!), ringlar över olivolja, pressad vitlök, färsk rosmarin samt salt och peppar. In i airfryern på ca 175-200 grader i 15-20 minuter. Det är klart när tomaterna är mosiga! Toppa med oliver, smulad fetaost, kapris, lite balsamvinäger – eller vad du nu gillar.
Servera med rostat bröd! Perfekt sommarlunch som kräver väldigt lite av dig.
Hoppas det smakar!

