Inte ofta jag inspirerar er med middagstips längre. Det beror helt enkelt på att jag inte lagat något nytt el spännande på evigheter, värda att publicera.
Men nu så, nu kommer receptet på en god dressing till sommarens pastasallader!


Krämig sweet chili-currydressing
Jättegod smak! Enkel att vända ihop och ha på lut i kylen. Alla kan blanda ihop sin egen sallad.
2 dl crème fraîche (valfri fetthalt)
1 dl majonnäs
2 msk sweet chilisås (less sugar)
2 msk mango chutney
1 tsk curry (gärna lite extra om du gillar tydlig currysmak)
0,5 tsk vitlökspulver
1 tsk citronjuice eller vitvinsvinäger
0,5 tsk salt
Svartpeppar
Vill du så smaka av med ytterligare;
0,5 tsk paprikapulver
En nypa cayennepeppar
1 tsk flytande honung
1 msk finhackad färsk persilja
Gör så här:
Vispa ihop alla ingredienser. Smaka av och låt stå 30 min innan dressingen blandas med dina valda salladsingredienser.
Tips på salladsingredienser:
-färsk koriander (älskar!!) Annars persilja el basilika.
-Kyckling (färdigköpt tunt skivad salladskyckling funkar prima)
-kokt pasta (fusilli el fjärilar exempelvis)
-avokado
-fetaost
-majs
-paprika
-babyspenat
-äpple
-Salladslök/gräslök/purjolök/rödlök
-limezest
Ta det du gillar och har hemma!
Hoppas ni gillar.